29 Koncert Gwiazdkowy 2022
20 grudnia 2022 r. Aula UAM.
Chór mieszany
Hildegarda z Bingen powiedziała, że śpiew ludzki i muzykowanie jest łaskawie przez Boga pozostawionym echem raju. Jaką więc moc ma śpiew całego chóru? Zadziwiającą moc dotarcia do każdego serca i każdego uczucia. Nie może więc zabraknąć tego zespołu w koncertowym programie. Mijają roczniki uczniów, rosną numery koncertów a dla nas prawdziwa Gwiazdka rozpoczyna się w momencie, w którym kolędową nutę zamknie klamrą zima, która lubi dzieci najbardziej na świecie. Kiedy smak raju poczują wszyscy, dołączając do anielsko-młodzieńczych głosów chóru, którego moc doskonali Agata Domalewska.
Zespół akordeonowy: Jakub Kolańczyk, Kamil Heliasz, Tymoteusz Maksymiuk przygotowany przez Cezarego Witlewskiego
Zespół Rytmiki
„Miriam wzięła bębenek do ręki a wszystkie kobiety szły za nią w pląsach i uderzały w bębenki” Czyż to nie biblijny opis rytmiki? Spektakl „ruch i dźwięk”, któremu towarzyszy i światło i kolor, to niecodzienny pokaz piękna muzyki. W wykonaniu uczennic wydziału rytmiki wzbudza podziw zarówno słuchaczy jak i widzów. A rolę Miriam od lat z powodzeniem kreuje Marlena Pietrzak-Burandt.
Big Concert Band
Big-band, czyli „wielka banda” to wcale nie współczesna nazwa. La grande bande określało francuską królewską barokową orkiestrę, w której granie zwalniało z podatków. Szczerze życzymy tego wszystkim członkom szkolnego big koncert bandu. Zwłaszcza, że często uświetniają swoją grą iście królewskie imprezy. Również w tym przypadku młodzieńczy temperament przynosi porywające efekty dopiero w połączeniu z systematycznym treningiem. Jak udaje się połączyć ten ogień z wodą? – to tajemnica założyciela zespołu, dyrygenta i twórcy wielu aranżacji – Mariusza Pikulskiego.
Klaudia Gałka (przygotowanie Jarosław Wachowiak), jest piękną, skromną i bardzo wrażliwą dziewczyną. Naukę w POSM II st. rozpoczęła w 2017r. Jej zainteresowania od początku ukierunkowane były na muzykę rozrywkową, choć z powodzeniem wykonywała również muzykę klasyczną, np. wielokrotnie koncertując z orkiestrą kameralną w kraju i za granicą. Jej gra charakteryzuje się niezwykłą wrażliwością i muzykalnością, nienaganną techniką oraz pięknym tonem , zwłaszcza na saksofonie sopranowym, który jest jej ulubionym instrumentem.
Franciszek Puk (przygotowanie Violetta Spychaj), to osobowość niezwykła, charakteryzująca się głęboką tajemniczością, a zarazem otwartością na nowe wyzwania-począwszy od wirtuozowskiej gry na saksofonie, tworzeniu nowych dzieł muzycznych, a skończywszy na badaniu powłoki ziemskiej pod względem przyrodniczym i społeczno-gospodarczym czyli GEOGRAFIĄ!
Orkiestra kameralna „Poznańskie smyczki”
Salonowa orkiestra ma coś wspólnego z salonowym życiem. Musi sprawiać wrażenie lekkości i elegancji, dowcipu lub powagi, radości a czasami smutku. I tylko ci, którzy ją tworzą wiedzą, jak łatwo o bałagan w takim salonie. Efekt pełnego wdzięku ładu uzyskuje się precyzją i perfekcją: dzięki częstotliwościom zgodnym, co do jednego drgania, pociągnięciom smyczków dokładnych, co do milimetra i równym amplitudom fal muzycznych emocji. Kameralne granie, które daje olbrzymią satysfakcję. Zwłaszcza jeśli bicie serc z hercami synchronizuje Jacek Pawełczak.
Julia Gąska (przygotowanie Anna Jankowska) to osobowość o wielu twarzach. Charyzmatyczna wokalistka zdobywająca laury na konkursach ogólnopolskich, nietuzinkowa gitarzystka i ciekawa świata uczennica. Potrafi zaśpiewać niemal wszystko z niezwykłym dla tak młodego wieku temperamentem i dojrzałością. Nieustannie dąży do perfekcji, zarażając swoją pasją i urokiem. Trudno pozostać obojętnym na jej talent, blask i szyk!
Big Band
Kiedy Offenbach chciał pokazać jak wygląda prawdziwe życie w Paryżu, posłał Orfeusza do piekła. Jeśli ktoś chciałby poznać jazzową rzeczywistość naszej szkoły, musi zejść do podziemi. To tam wykuwa się zespołowa i indywidualna sztuka kontrolowanej improwizacji, skąd już blisko do kontrolowanego aleatoryzmu Lutosławskiego. I już wiadomo dlaczego jazzowy big-band w szkole muzycznej jest w dzisiejszych czasach “must have” Nie trzeba jechać do Nowego Orleanu, wystarczy przyjść na Solną, by Tomasz Orłowski z big-bandem wyczarował dla nas klimat spotkań z Louisem Armstrongiem.
Milena Pioruńska – skrzypce, przygotowanie Karina Gidaszewska
Na skrzypcach gra od 5 roku życia. Jej drugim domem jest scena a pod ręką ma zawsze walizkę i skrzypce!
Ma na swoim koncie ponad 150 występów solowych także z orkiestrami. Występowała na Węgrzech, we Francji, w Szwajcarii i w większości miast Polski. W ponad 30 konkursach zdobywała wielokrotnie GrandPrix, czołowe lokaty oraz Nagrody Specjalne. W tym roku wygrała tytuł „Młody Muzyk Roku 2022” i reprezentowała Polskę w 20. edycji konkursu Eurowizji dla Młodych Muzyków w Montpellier we Francji.
Orkiestra Symfoniczna
Dzisiejszy termin „orkiestra”, oznaczający wieloosobowy zespół instrumentalny wywodzi się z antycznego „orchestra”, czyli miejsca na którym grecki chór tańcząc i śpiewając komentował dramatyczne wydarzenia. Nasza orkiestra to centrum działań, kuźnia talentów, sprawdzian, nie tylko muzycznych umiejętności, nauka współpracy a także komentator szkolnej rzeczywistości, w której najważniejsze problemy niczym nie ustępują rangą tym z antycznej tragedii albo komedii. Gra tej orkiestry, to baśniowy świat wykuty codzienną solidną pracą. A czarodziejem, który tajemniczą różdżką zmienia rzeczywistość w niezwykłą przygodę, od wielu lat jest Maestro Aleksander Gref.
fot. Oliwia Szygulska